Tinglev Skole & SFO

SFO2

SFO2 er for elever i 4. til 6. klasse på Tinglev Skole.

Kontakttelefon er 24 26 94 10

Informationer vedrørende SFO2

De primære værdier som der arbejdes ud fra er:

• Fællesskab
  • Tillid
  • Respekt
  • Glæde
  • Ansvarlighed

Ud fra dette arbejdes der med: godt børnemiljø, selvstændighed, personlig udvikling, social udvikling og relationer på tværs af klassetrin.

Det vil sige at, det pædagogiske personale i klubben har fokus på ,at skabe relationer og en hverdag som fremmer børnenes læringsglæde. Hverdagen planlægges med henblik på børnenes egne interesser og stemmer. Hverdagen bliver en blanding af aktiviteter planlagt af personalet og børnenes egne ideer. Vi vil styrke børnenes personlige udvikling, fælleskabet og relationer børnene imellem.

Vi vil bestræbe os på at bruge klubbens lokaler som en base. Der vil være dage hvor vi er i egne lokaler, men de fleste dage vil vi bevæge os andre steder hen så ofte som muligt. Vi vil bruge de muligheder vi har i lokalområdet og benytte os af faglokalerne på skolen.
Det kunne f.eks. være efter en fisketur, hvor vi vil tilberede dagens fangst i madkundskabslokalerne. Andre lokaler kunne indebære: sløjd, billedkunst, musik. osv.

Børnenes bidrag til hverdagen

Målet for hverdagen i klubben er, at børnene bliver set og hørt. Det bliver vist gennem den hverdag vi skaber sammen. Vi vil bl.a. møde børnene gennem:
Børnemøder, hvor børnene har mulighed for at fortælle, hvad de kan lide og har interesse for. Vi har  en postkasse, hvor børnene kan skrive, hvad de har af interesser og ønsker.
Inddragelse af børnene i hverdagen og evalueringer i løbet af året vægter vi højt.

Forældreinddragelse

Dørene er altid åbne i SFO2 for alle forældre. I vil som forældre blive informeret om hverdagen i SFO2.
Informationer kan blandt andet være om aktiviteter m.m.
I som forældre er også velkomne til at ringe eller kontakte os over telefon eller aula med informationer eller spørgsmål omkring jeres børn. Har i forældre ideer til SFO2/Klub er vi altid åbne overfor det.

Generelle Informationer vedrørende klub

Hver anden måned vil der komme et nyhedsbrev og aktivitetsplan ud med de overordnede nyheder og aktiviteter til alle forældre med tilmeldte børn.

Åbningstider

• Mandag – 13:30 til 16:30
  • Tirsdag – 13:30 til 16:30
  • Onsdag – 13:30 til 16:30
  • Torsdag – 13:30 til 16:30
  • Fredag – Lukket

Klubben (SFO2) har egne lokaler, som ligger ved indgangen til Æ’Gaf.

Godkendt af skolebestyrelsen september 2022.