Tinglev Skole & SFO

Før dit barn starter i skole

Går du med tanker om at dit barn skal skifte skole? Eller, skal dit barn starte på Tinglev skole i 0. klasse? På Tinglev skole har vi faste procedurer for indskrivning af nye elever, så vi som skole sammen med forældrene kan få et godt skoleforløb for jeres barn.

Om Tinglev Skole

På Tinglev Skole fokusere vi meget på, at være aktive og læring. Vi har UUV bånd (understøttende undervisning), hvor vi laver aktiviteter, der er vi både indendørs og udendørs. Det er godt for eleverne, at få noget bevægelse, så kan de bedre koncentrere sig i undervisningen. Vi har også UUV bånd, hvor der laves lektier der kan eleverne også få hjælp til deres lektier. Tinglev Skole er en bevægelsesskole, der fokusere meget på elevernes sundhed, der bliver lavet mange aktiviteter, hvor eleverne også må være med til at vælge hvilken aktivitet de vil lave.

På Tinglev Skole har vi et fantastisk personale. De er venlige, hjælpsomme og de vil kun det bedste for eleverne. I undervisningen fokusere vi meget på, at hjælpe de elever der har det svært, men de elever der har det nemt i undervisningen bliver også udfordret på mange forskellige måder.

Nye elever i 0. klasse

Når der er indskrivning til den kommende 0. klasse, bliver det annonceret på skolens facebook side samt på hjemmesiden. Derfor er det vigtigt at holde sig orienteret når tiden for indskrivning nærmer sig. Man er som forælder altid velkommen til at kontakte skolen for at høre nærmere.

Skoleskift

Ved skoleskift afholder vi altid et møde, hvor vi som skole præsenterer os og fremviser skolen. Til mødet vil vi også tale ind hvilke forventninger vi har til en skolegang på Tinglev skole, mens vi også sidder klar til at høre om der er eventuelle udfordringer vi kan løse i fællesskab. Er du tidligere elev som vender tilbage til Tinglev skole, afholder vi stadig et møde.

På Tinglev Skole tager vi rigtig godt imod de nye elever. Personalet og de andre elever, vil have at den nye elev får den bedste start på skolen.

Buskort

Buskort (skolekort) er gratis, når du er elev i Aabenraa Kommune. Kortet kan benyttes i hele kommunen. Når du bliver indskrevet på Tinglev Skole, bestiller vi automatisk et skolekort til dig. Der kan gå ca. 2 uger, inden kortet modtages på skolen. Hvis dit kort bliver væk, eller du oplever problemer med scanningen af kortet i bussen, skal du henvende dig på kontoret, og vi vil hjælpe dig.

Er kortet bortkommet, skal der bestilles et nyt, og dette koster kr. 50,00 - kortet bestilles via webshoppen på aabenraapay.dk. Der kan udleveres et midlertidigt skolekort fra kontoret, indtil dit nye skolekort er kommet.